Kuljetus- ja tuotereklamaatiot

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus tulee tehdä toimituksen saapuessa. Jos huomaat kuljetuspakkauksessa vaurion tuotteen saapuessa, ilmoita siitä heti kuljettajalle. Pyydä kuljettajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Ota valokuvat sekä kuljetuspakkauksesta että vaurioituneesta tuotteesta ja kuvat ja lisätiedot tilauksestasi Outdoor Living asiakaspalveluun. Jos olet avannut kuljetuspaketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta samalla ylläolevalla tavalla ja valokuvin heti asiakaspalveluumme. Tuotteen kuljetuspakkaus on hyvä säästää siihen asti, kunnes saat lisäohjeita Outdoor Living asiakaspalvelustamme.

Jos asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen (esim. toimitettu väärä tuote), asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 7 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Outdoor Living asiakaspalveluun puhelimitse (09 867 628 25) tai sähköpostilla myynti@ioliving.fi
Mikäli tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Palvelun tarjoajalla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Palvelun tarjoaja vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan tai maahantuojan kanssa.

Tuotteiden palauttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa palautettava tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus voidaan tehdä verkkokaupan asiakaspalveluun joko puhelimitse (09 867 628 25) tai sähköpostilla myynti@ioliving.fi tai verkkosivuiltamme löytyvällä ”ota yhteyttä” lomakkeella. Tuotteiden palautusosoite on Scandinavian Ergonomics & Design Sed Oy, Hyljeluodontie 2, 02270 Espoo
Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti.

Kun asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Palvelun tarjoajalla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Vuodevaatteet ja pyyhkeet ovat hygieniatuotteita ja ne tulee palauttaa avaamattomissa, alkuperäisissä pakkauksissa.

Palautusohjeet saa verkkokaupan asiakaspalvelustamme. Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote kaikkien osineen, varusteineen ja lisävarusteineen alkuperäisessä pakkauksessaan viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestään.

Palvelun tarjoaja ei hyvitä palautuskustannuksia, ellei alunperin asiakkaalle lähetetty tuote ole ollut väärä tai viottunut (toimitettu väärä tai viallinen tuote). Jos asiakas haluaa muusta syystä palauttaa tai vaihtaa tuotteen (esim asiakas on tilannut väärän tuotteen), vastaa asiakas itse kuljetuskustannuksista (palautus ja mahdollinen uudelleenlähetys). Palautustapauksissa ota yhteyttä etukäteen Outdoor Living asiakaspalveluun, josta saat tarkemmat palautusohjeet.

Hyvitys palautetusta tuotteesta maksetaan viimeistään 21 päivän kuluessa siitä, kun Palvelun tarjoaja on vastaanottanut ja tarkastanut palautetun tuotteen kunnon. Sellaisia tuotteita ei hyvitetä, joista puuttuu osia tai tuotetta on muunneltu. Hyvitys tehdään sitä maksutapaa käyttäen, jolla asiakas on maksanut tuotteen, mikäli asiakas ei nimenomaisesti hyväksy palautuksen suorittamista muulla maksutavalla. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

Kaikissa ongelmatapauksissa tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.